Behandlinger

Det finnes et bredt spekter av behandlingsmetoder som kan brukes for ulike plager.

Muskel- og skjelett plager

Behandling av muskel- og skjelett systemet kan hjelpes av ulike behandlingsmetoder. Alt fra lokal behandling, trykkbølgebehandling, slyngebehandling, opptrening, akupunktur, McKenzie behandling osv. Vi vil prøve å finne det beste alternativet som passer best for din utfordring.

Plager knyttet til muskel- og skjelettapparatet.

Mer info: https://helsenorge.no/sykdom/muskel-og-skjelett

Sports skader

Akutte eller kroniske overbelastningsskader som er relatert til all type idrett.

Dette kan være alt fra løperkne, beinhinnebetennelse, jumpersknee, skulderskader m.m.

Aktiv A - Artrose skole

Dette er et behandlingstilbud for deg med hofte- eller kne artrose.

Dette er en "artroseskole" hvor du får teoretisk kurs om tilstanden og som er etterfulgt av treningsprogram i gruppe som går 2 ganger i uken over 6 uker. Du kan ringe klinikken og forhøre deg om når neste kurs er planlagt.

Barseltrening

Tirsdag og torsdag fra 11.00 - 12.00

Kr. 96,- per gang, som er taksten fra Helfo

Trening med hovdvekt på styrke, kondisjon og stabilitet.

Plass til å ta med barn. Opp til 8 i hver gruppe.

Påmelding til Jorunn (92207081) eller Einar (99282131).

Andre ting vi behandler:

Lymfeødem behandling

Lymfødem er en varig tilstand med økt ansamling av lymfe utenfor lymfeårene. På grunn av hemmet lymfedrenasje vil en arm eller et ben, sjeldnere tosidig, bli permanent hovent. Det skilles mellom medfødt type og lymfødem som skyldes annen sykdom.

Lymfødem i forhold til kreft  oppstår oftest hos pasienter etter fjerning av lymfeknuter og etter strålebehandling. Det er en kronisk sykdom som gir væskeansamling eller hevelse i armer og ben. Andre deler av kroppen kan også rammes. Behandling av lymfødem består blant annet av en spesiell form for massasje, bandasjering og tilpassing av kompresjonsstrømper. Denne behandlingen må utføres av fysioterapeuter med etterutdanning innen dette feltet

Opptrening etter operasjoner

Det er gunstig å komme i gang med opptrening etter inngrep på muskel- og skjelettplager. Dette vil ofte føre til raskere smertelette og bedret funksjon.

Neurac - slyngebehandling

Neurac metoden er basert på vitenskapelige studier og forskning samt veletablerte prinsipper for behandling og rehabilitering av muskel- og skjelettplager. Neurac slyngebehandling gjenoppretter normal muskelfunksjon gjennom nevromuskulær stimulering og korrigerende treningsøvelser.

Arbeidsrelaterte plager

Arbeidsrelaterte smerter i muskel- og skjelettsystemet. Riktig ergonomi er viktig for at du skal forebygge og forhindre at du får plager og skader.

Trykkbølge behandling

Trykkbølgebehandling (ESWT) kan være en effektiv behandling for senelidelser, som feks plantar facitt og tennis albue.

Addresse:  Østervågkaien 1 C,  4006 Stavanger

Telefon:  51 89 66 55

Ettermiddagsklinikken:  51 89 66 55

Åpningstider:  Mandag - fredag

Ettermiddagsklinikken:  Etter avtale

Avbestillingsregler:

Ved avbestilling mindre enn  24 timer før avtalt time, må konsultasjon betales.